01 February 2009

Jumpa sahabat lama Noor Azam


Akhirnya dapat jugak aku jumpa si Azam.Wah hebatla kau...Pemuda Keadilan.Tapi masih cam dulu jugak.Suka berjenaka.Aku jumpa waktu turun KL.Sebenarnya malam Jumaat tu ada program pengenalan bengkel anjuran Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia tapi Tuan Adam inform batal sebabnya ramai Ketua Pendaftar masih pening meeting pembangunan di Johor tamat siang tadi bekejar pulak ke KL.Jadi lepas solat Isyak aku call Azam nak datang rumah.Payah jugak nih pasal jalan malam-malam nih kurang arif sikit tambah lagi KL sekarang tak macam dulu.Bawah jalan atas pun ada jalan.Tapi berkat ada GPS aku akhirnya dapat jugak aku sampai ke rumah Azam.

Azam sekarang dah punya anak 3.Semua anak dara.Ingat Azam."Barangsiapa memiliki seorang anak perempuan dan dijaga dengan sebaik-baiknya masuk syurga".Itu hadis sahih tu.

Kami sempat ke warung sekitar taman perumahannya di taman Bukit Kuchai sambil menikmati air carrot susu campur halia panas.Berbual panjang mengimbau kenangan silam waktu di Yayasan Anda.Bercerita tentang perkembangan teman-teman lain yang masih dapat dihubungi.Cerita politik pun ada gak...nak buat cam mana.
Rasa cepat masa berlalu.Masing-masing dah ada keluarga.Sibuk la tu.Sedar-tak sedar jam dah sampai 3 pagi...lama tu...dah boleh tahajud la.

Sedih jugak la...ada rakan lama yang tak dengar berita rupanya dah lama meninggal dunia.Zulkifli Shafie aku sedekahkan al-fatihah untukmu..insyaAllah.

1 comment:

  1. walopon ni post dah setahun lebey.. aku rasa nak nanges membachanya.. hahaha..

    caya la korang.. lain kali gi minom2 tu ajak aaa aku skali..

    ReplyDelete