23 January 2009

terima kasih tuhan..

Jam 9 pagi aku dah tercegat kat pintu masuk mahkamah tinggi di seremban.ada seminar keselamatan ict yang akan disampaikan oleh pengarah ict jksm en. rozman.seminar keselamatan ict ni dah sekali aku hadiri tapi takpalah sebab jabatan dah naikkan nama aku.aku akurlah.lagipun hari ni ada meeting jam 2.45 pm kang.meeting kelab kebajikan jabatan.so kena turun jugaklah ke seremban.ikut hati malas.banyak keja nak buat kat opis.tak pa esok cuti sampai selasa.bolehlah aku pulun kerja tertunggak aku tu.

seminar keselamatan abis jam 10.45 am.pas tu sempat jugak ke senawang.cek duit.balik ke hq bukak internet.tak da apa nak buat.cari rakan sekolah dulu katanya ada kat abim kuala lumpur.masuk website kbi(koperasi belia islam) amik no.phone.call.kata suara perempuan dalam phone dia dah resign.katanya baru balik mekah...dah pegi haji ke...????katanya kerja ngan takaful ikhlas kat sime darby,jln raja laut.rayau lagi.

lepas solat jumaat aku bukak takaful ikhlas website amik no.phone.call.kata suara jantan dalam phone tu dorang tak tau seksyen mana..aku lagi la tak tau...dah 20 tahun tak jumpa..mana aku tau...masyaAllah.dia minta tinggalkan no.phone aku.10 minit pas tu dorang call balik.bagi no.phone wife rakan aku tadi.katanya nombor phone rakan aku tu dorang tak ada.aku call lah...harap-harap dapat kali ni..dah puas aku cuba trace...

akhirnya dapat cakap ngan wife khalid.aku pastikan bahawa itu memang suami dia.ok.pas tu minta no.phone khalid.dia bagi....bismillahirrahman nirrahim....
"assalamualaikum...tuan.."
"walaikumusalam..sapa ni?"
"customer u la.."
"customer...sapa nama?
"mus'ab.."
"mus'ab..???"
"mus'ab...!!!"

...lama sungguh tak  jumpa rakan lama ni...20 tahun.akhirnya semua doa-doaku terjawab.kami berbual panjang.dan insyaAllah hujung bulan ni aku akan berjumpa dengannya.terima kasih..tuhan.

aku teringat si khalid ni bukan apa.aku ni jenis suka kepada benda2 misteri.tapi bukan pengamal ilmu misteri ok..aku suka tengok siri tv macam X-files,UFO something like that ler.so adala sekali pegi rumah khalid kat kampung Melayu Ampang (masa tu tahun 1988).aku tengok dia ada koleksi UFO..buat folio lagi.aku ingat tu khalid..hang jangan nak auta aku no.jadinya setiap kali surf internet aku akan cari cerita2 cam nih.jadi masa tu gak teringat kat member sorang nih..insyaAllah khalid kita jumpa nanti.

No comments:

Post a Comment