04 January 2009

Teman lama

Semalam aku dan zaujah balik ke kampungku.Terima sms dari adik kata ibu sakit perut.Rupanya ibuku sakit sebab makan ulam pucuk betik cicah sambal belacan.Adikku dah bawak pegi jumpa doktor.Keracunan sebab belacan tu mungkin dah expired.Aku kata pada ibu nak bawak dia ke rumahku sementara cuti sekolah masih ada.Senang nak tengok kalau-kalau ada lagi jangkitan kuman boleh hantar hospital.Kampung jauh lagipun adik beradik tak da yang tinggal dengan ibu masing-masing dah kahwin duk ngan suami la..

Balik ke rumah aku sempat call Din,rakan lama masa kecik-kecik dulu.Din kerja kat JKR Jempol.Aku minta nombor handset Joharin,seorang lagi kawan lama masa budak-budak dulu.Arin tu dulu kerja warden penjara Seremban pas tu tukar minta BPR.Terus ditukarkan ke Sabah.Aku dengar cerita dari Din ,Arin dah balik ke Semenanjung dan tinggal di Sungai Petani,Kedah.Dapat nombor enset Arin aku terus call dia...wah bukan main riang dapat bercakap dengan kawan lama.

Arin dapat anak 4 orang seorang meninggal dunia masa di Sabah.Arin dan Din sebenarnya ada bau-bau bacang denganku sebelah bapaku.

No comments:

Post a Comment